GOOGLE ADWORDS

Google Adwords Nedir?
Adwords, Google’a ait olan ve ilgili kullanıcıları web sitenize çekmek için tercih edilen önemli bir platformdur. Her gün Google’da yapılan, milyonlarca aramalardan yararlanmanıza olanak sağlayan Adwords, marka veya işletmeniz için çeşitli kampanya ve reklamlar oluşturarak, size Google’da alakalı arama sonuçlarında gösterim avantajı sunar.

Nasıl Çalışır?
Google, bir arama yapıldığında o kelime ile alakalı birlerce siteyi sıralayarak önümüze listeler. Ancak, binlerce site arasından ilk sayfada listelemeye girmek oldukça zor. Bu durumda, Adwords reklamları devreye giriyor.
Adwords sayesinde, üst sıralarda olmasanız bile siteniz üst sırada listelenir. Marka veya işletmenizi birçok potansiyel müşterinin görmesi yine Adwords reklamları ile mümkün. Öte yandan Adwords, reklamlarınızın ne zaman ve nerede görüneceğini seçmenize olanak sağlar.

Google Reklamcılığı neleri içerir?

Google reklamları sık sık sadece Google Arama reklamları olarak algılansa da, aslında çok geniş yelpazede bazı hizmetleri içerir. Markethink’in tecrübesiyle sunduğu bu hizmetler arasında aşağıdakiler sayılabilir:

Google Arama Reklamları: Google Arama Reklamları, hemen hemen hergün kullandığımız Google arama motorunda yayınlanan reklamlardır. Bu reklam tipinde, kullanıcılar belirli kelimelerle arama gerçekleştirdiklerinde, kendi ürününüzle ilgili reklamların yayınlanmasını sağlayabilirsiniz.

 

Google Görüntülü Reklam Ağı Reklamları: Görüntülü Reklam Ağı, AdWords reklamları gösteren bir dizi web sitesinden oluşmaktadır. Reklamlar Google’a ait bazı varlıklarda (YouTube, Gmail v.b.) ve Google’a ait olmayan on binlerce web sitesinde yayınlanabilmektedir.

YouTube Reklamları: Mesajınızı, video reklamlarla doğru kişilere, doğru zamanda verin. Her işletmenin YouTube’da ulaşabileceği bir kitle mutlaka vardır.

Mobil Reklamlar: Google mobil reklamlar ile, potansiyel müşterileriniz hareket halindeyken onlara ulaşabilirsiniz. Google aracılığıyla vereceğiniz mobil reklamlar; Google arama sonuçları, görüntülü ağ içerik siteleri, mobil uygulamalar ve YouTube videolarının içinde yer alabilirler.

Google Alışveriş (Ürün Listeleme) Reklamları: Yüzlerce veya binlerce ürüne sahip e-ticaret siteleri için, resim ve fiyat bilgileri içeren Google Arama reklamlarının kolayca gerçekleştirilmesini sağlayan bir kampanya tipidir.

Yeniden Pazarlama Kampanyaları: Yeniden pazarlama (veya diğer anılan adlarıyla “re-marketing”, “re-targeting”), daha önce web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıları hedefleyen reklamların genel ismidir.

Adwords Dönüşüm Takibi: Reklamınızı yaptınız, kullanıcılar tıklamalarını yaptılar ve sitenize geldiler. Peki, sonra ne oldu? İşte bu soruya cevap vermemizi sağlayan araçlardan en önemlisi “Adwords Dönüşüm İzleme” sistemidir.

UZMANLIK

Arşın Reklam, Google reklam yönetimi konusunda Türkiye’de çalışmaya başlayan ilk ajanslardan biridir ve 2006 yılından bu yana tüm gelişmeleri takip ederek, onlarca müşterisinin kampanya yönetimlerini gerçekleştirmiştir. Kısacası, Arşın Reklam’da Adwords reklam kampanyalarınızın gerçek uzmanlar tarafından yönetileceğini, dolayısı ile, bütçenizin en verimli şekilde kullanılacağından emin olabilirsiniz.

TAM SERVİS

Arşın Reklam, Google reklam kampanyalarınız ile ilgili bütün işlemleri sizin için gerçekleştirir. Müşteriden alınan bilgiler ve hedef müşteri kitlesine göre kampanya bütçe önerisi yapılır, kampanya planlanır, müşteri adına Google hesabı ve kampanya oluşturulur ve devreye alınır. Siz sadece etkinlik değerlendirmenizi yapar, yeni müşterilere ulaşmanın keyfini yaşarsınız!

DOĞRU REKLAM KAMPANYASI

Google reklam kampanyalarının başarısındaki en önemli faktör, kampanyanın müşterinin hedeflerine göre en uygun şekilde oluşturulmasında yatar. Bunun için doğru reklam metinleri hazırlanmalı, hedef kitle ayarları doğru yapılmalı ve doğru anahtar kelimeler seçilmelidir. ARŞIN REKLAM, bu alandaki tecrübesi ile, bütçenizi en etkin şekilde kullanabileceğiniz reklam kampanyasını sizin için oluşturur.

OPTİMİZASYON

Çok iyi yapılandırılmış bir kampanya bile, eğer zaman içerisinde izlenerek, optimize edilmezse, mevcut fırsatların kaçırılması da kaçınılmaz hale gelecektir. Bu nedenle, ARŞIN REKLAM kampanyalarınızı sürekli izleyerek, gerekli ayarlar ile performansın artırılmasını sağlar.

YATIRIM ANALİZİ ve RAPORLAMA

ARŞIN REKLAM, Google’ın imkanlarını en iyi şekilde kullanarak, reklam yatırımınızın karşılığını aldığınızdan emin olmanızı sağlar. Hatta, kampanyalarınızdan kaynaklanan e-ticaret cirosunun, yapılan reklam yatırımına oranı hesaplanarak ROI’nin belirlenmesi gerçekleştirilebilir. Böylece, diğer mecralarda belki de ölçmenizin mümkün olmadığı yatırım dönüşüm oranınıza göre kampanyalarınızı yönlendirebilirsiniz. Reklam kampanyalarınızla ilgili raporlar, dilediğiniz periyodda size sunulacaktır.